[MARKETING] - OVERVIEW  

CBC
Health Check II CDV/DPO/Pricing [SEPTEMBER 2024]

[MARKETING] DAY TO DAY  

O4's other to-dos

O4: Being visible on important social media channels to generate awareness for e-connect agency Poser des question instead of giving factsStats Present statistics relevant to our audience (Top challenges marketing leaders expect to face in 2025, Top priorities of marketing teams in 2024, …) Ask audience for feedback  Create an ongoing hashtag follow up exercise for those that are trendy and relevant with e-connect.Optimise Linkedin page for search  Create Follow button on e-connect website  Collaborate with influencers

AC: autre touchpoints d’inscription (mail support, signature, mail)

Ajouter lien d’inscription sur d’autres supports que le site web : - Signature mail, reply ticket support,

[e-connect] Social Media PPC
[e-connect] Email - Corp. News - Fermeture Agence
[e-connect] Email - Corp. News - Parternariat TOA
[e-connect] Email - Corp. News - Cafe Klatsch
[e-connect] Email - Monthly New Service
[e-connect] Navigation concept defined pour ajouter des produits comme Pack commune et SEM packages

Idée, sous nav pour web services par cible:1) pour PME2) pour commune3) e-commercants4) Sales Funnel  Ne pas oublier problème → sulitions sur LP et pages hub c’est pour inspiration uniquement

Google Ads - Standard Search [e-connect website EN version] #DM #STND - 50 pts

CARD GOAL: Launch a new Google Ads Search campaign with standard Ad Groups.⚠️CSM - WORKING FRAME: MANDATORY TO START CARD⚠️Fill CBC Media Plan of client with dates & budgetAdd link to client’s CBC here: [Link] HDM - If campaign one shotCreate Paymo project “[Client] - One shot campaigns” and add invoice to project  RESOURCES: Campaign report template ASSIGNED ROLES: Customer Success Manager (CSM) / Team Lead (TL) / PPC Manager (PPC)

[MARKETING] PODCAST  

Webinar / Invitation de personnes influentes comme Jerome ADADA + Président Markcom

Contexte : Bien sélectionner ses premiers invités. Nous pensons à Jérôme Adada et le président de la Markcom qui pourrait relayer le programme.

Idées de vidéos pour le podcast
Monétisation du podcast et des services associés - prévoir un sponsoring des épisodes

Faire des pastilles sur des outils dont nous serions sponsorisés Créer un épisode pilote avec un outil et contacter les départements SALES

AI generation - Library
Revoir le branding - vignette épisode intégrant le logo Cactus
Restructuration des standards

STORY TELLING, LE MAÎTRE MOTBrainstorm : Lancer la saison 2 avec du vrai story telling et du contenu pertinent qui répond aux besoins concrets d’EmileObjectif : obtenir un Framework / Structure d’épisodes pastille courte / discussion tour de tableContexte : entreprise “FAKE” par exemple : Emile gérant de Brimalux ou Le Klatsch Resto : étude de cas→ ex: Comment lancer son commerce avec un budget de 4000 euros pour transformer un business en succès (influenceurs, landing page, ads)

Dashboard - mettre en place KPI Monitoring

KPI’s choisis : Nombre d’écoutes total (Ausha) https://app.ausha.co/app/show/174005/stats/listenersLinkedin In followers : https://www.linkedin.com/company/cafe-klatsch-lu/Leads Generation via Podcast (ajouter dans Zoho CRM un champ pour SQL “contact e-connect par le biais de - podcast”Newsletter Traffic & Newsletter Subscriptions (voir HA)Social Media organic → reach and clicsLP Traffic (sous page CK)Micro conversions LP de café klatsch (clic vidéos, download pdf etc…)

{STND PRODUCTION} Produire l'épisode [CACTUS][27/09/2024]

FRAMEWORK Contexte : Organiser et diffuser efficacement un épisode de podcast, afin de garantir une livraison de contenu de qualité et en temps voulu à notre audience TITRE DE L’EPISODE : Et si Cactus s'attaquait à nouveau à la livraison à domicile ? Les clés d'une digitalisation réussie. PARTICIPANTS : Patrice, Antoine, Naim

#SideHustle - Nouvel espace de travail (création de contenus)

Objectif : Réhabilitation de la “salle de sport d’archives” pour la dédier à de la création de contenu digitalPremières Réflexions :https://docs.google.com/presentation/d/1aMdAw2QFUQg0XESlEyHEH9P4BFLbePKfOUqP7khmSCM/edit#slide=id.g24e15e9e3e1_0_200Equipe responsable du projet : Patrice & NaïmEn support : Tom, Marc, Jess, Jérôme

#SideHustle - Printify Shop Nondikass.club

Plateformes potentielles: Shopify, Squarespace, Woocommerce… autre?

#SideHustle - Digital marketing online magazine powered by AI

- Fully AI powered digital marketing blogdigital-edge.luSeo, content marketing, social media marketing, email marketing, paid advertising, analytics and data, web design and UX, video marketing, mobile marketing, affiliate marketing, e-commerce marketing, marketing automation, influencer marketing, local seo, interviews, digital strategy-> Affiliate, adsense, bannering, social media profiles, linking, youtube, TikTok, newsletter

#SideHustle - Spreadsheets saas & Mobile budget app
#SideHustle - Oscaroller

Plateformes potentielles: Shopify, Squarespace, Woocommerce… autre?

Café Klatsch - Episode 2 (Immosquare)
Café Klatsch - Episode 3 (Hotel Cravat)
Travailler sur des vendredis thématiques : Production ou developpement chaine ou commercialisation
{VISIBILITE} Création d'une Page Linkedin pour Café Klatsch

Contexte : développer une landing page pour le podcast "Café Klatsch", afin de centraliser les informations, faciliter l'accès aux épisodes, et engager davantage les auditeurs potentiels.

{VISIBILITE} Positionnement Café Klatsch par rapport au branding e-connect

Contexte : Comment placer Café Klatsch par rapport à e-connect ? Simple incubateur ou véritable marque indépendante ?

{STND} Créer et Diffuser un épisode avec (ANTOINE CORDIER)

Contexte : Production de contenu > organiser et diffuser efficacement un épisode de podcast, afin de garantir une livraison de contenu de qualité et en temps voulu à notre audience

{STND} Créer et Diffuser un épisode avec (JEROME VOYAT)

Contexte : Production de contenu > organiser et diffuser efficacement un épisode de podcast, afin de garantir une livraison de contenu de qualité et en temps voulu à notre audience

{STND} Créer et Diffuser un épisode avec (MARIE SEPANIK)

Contexte : Production de contenu > organiser et diffuser efficacement un épisode de podcast, afin de garantir une livraison de contenu de qualité et en temps voulu à notre audience

{STND} Créer et Diffuser un épisode avec (LAURENT MAILLARD)

Contexte : Production de contenu > organiser et diffuser efficacement un épisode de podcast, afin de garantir une livraison de contenu de qualité et en temps voulu à notre audience

{STND} Créer et Diffuser un épisode avec (Tshering Diaz-Caneja)

Contexte : Production de contenu > organiser et diffuser efficacement un épisode de podcast, afin de garantir une livraison de contenu de qualité et en temps voulu à notre audience

Brainstorm format pastille podcast

https://www.01net.com/astuces/ Gain réglé sur 7 et micro au centre de la table haute Attention à conserver une bonne posture proche du micro  Partir d’une actualité ou d’un outil à mettre en avant et en discuter pendant ±30min

{STND} Créer et Diffuser un épisode TEASER pour saison 2

Contexte : Production de contenu > organiser et diffuser efficacement un épisode de podcast, afin de garantir une livraison de contenu de qualité et en temps voulu à notre audience

[MARKETING] SALES FUNNEL  

CRM/Brevo : pas de vue Agenda ?

Idée de Greg Quelle action, quelle serie existe pour quel segment de la base ?

[Generic] Client WITH Brevo - CSM & email series

Have CSM introducing about the new service in catch-up call(s)Follow up with an automated email series Email 1: “The missing link”: why should we bring Brevo’s features together besides what are you using, highlighting leads dropping along the way without a complete funnel. Email 2: Case study: take Clean Center with concrete numbers Email 3: OFFERED FUNNEL AUDITS & CONSULTATIONS

[Formation] All target - Launch Email
[Formation] Logistic elements following traffic campaign

[Formation] Traffic campaign

Facebook Instagram Google Display

[Generic] Blog post Sales Funnel

{STND DIFFUSION} [Theme/ Campaign name] Diffussant Template - copy

Context : This card provides a checklist for launching a campaign, covering:TacticsChannels/ PlatformFormat Note well: Think about the theme you want to promote and check if there are already alternatives before ticking the checklist!

{STND DIFFUSION} [PODCAST C.K] Diffussant Template

Context : This card provides a checklist for launching a campaign, covering:TacticsChannels/ PlatformFormat Note well: Think about the theme you want to promote and check if there are already alternatives before ticking the checklist!

[Formation] AI-Gen Custom Avatars

HeyGen & Synthesia were considered for the task, and HeyGen was chosen.

[Formation] Sales Funnel autopilot video formation

Training topic: How you can build an automated sales funnel with AI  and win new clients on autopilot Format:9×1616×9 WIP presentation

[Generic] Traffic Campaigns - Brevo Progressive Sales Funnel

Social Media: Meta & Linkedin (details in comments)Posts contentReport: please remember to update the reporting period LEARN 1st WAVE:The campaign in general generates traffics on both Meta & Linkedin:Meta: Similar to the organic campaign, “burning dog” & “distracted boyfriend” performing the most with CTR ranging from 0.40% - 0.64%.Linkedin: on Linkedin, “distracted boyfriend” & “database” worked better with CTR from 0.56% - 1%.After 1 week, the campaign generated 500 clicks. In which, only 4 passed to “Contact us” page. Next step: pause ads to improve targeting & landing page content.